Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.04.2010 14:21 - Христос возкресе! (или чудото на възкресението)
Автор: ani101 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4468 Коментари: 7 Гласове:
8

Последна промяна: 07.04.2010 17:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

- Христос возкресе! - поздрви ме съседката в асансьора.

- О, да! Той наистина възкръсна! - ентусиазирано отвърнах аз.

Тя ме погледна малко ядосано, а после се усмихна снизходително.

"Ах тези млади (в нейните очи аз съм още много млада) .... нищо не разбират!"

- Правилният отговор е "ВОИСТИНА ВОЗКРЕСЕ" - търпеливо ме коригира тя.

-Не са ли те учили как се отговаря?


Хъм, че кой да ме научи?.... Моите родители не вярваха че има такова нещо, като Бог. 

В училище в час по атеизъм разбрах, че "Религията е опиум за народите!" 

Е, това беше преди повече от 20 години.... 


Но моята съседка е веща в тези неща. Тя е силно религиозна.

Знае всички православни празници... какво се прави, какво се яде и какво не се яде, какво се казва... С две думи, ако искате да сте компетентни по въпросите на религията и ритуалите - тя е човекът от когото да се научите!


- В петък не се боядисват яйца! Да знаеш, не е на добре. А също и да не работиш. Моята съседка продъжи да ме поучава...

Асансьорът спря. Беше стигнал на първия етаж.


-А ти вярваш ли, че Христос наистина е възкръснал? - попитах я аз.

- Е, че кой се е върнал от онзи свят, че да каже... ? Тя ми махна с ръка за довиждане и продължи в друга посока.



imageimage

Кой се е върнал от онзи свят? Ами не знам. 

Аз не съм срещала такива хора, само съм чувала за тях.


Но съм срещала други. На прага на смъртта и ... "възкръснали" за нов живот!


Например Пепи.


Роден в интелигентно и образовано семейство. Израстнал обаче по улиците  и там станал наркоман.

" Дневната доза беше огромна, а вечер не лягах преди си бия поне четири инжекции с хероин, да изпуша една трева и да изпия 10 лексотана. 

Психичното ми състояние се влошаваше. Изпадах в страхови неврози и не излизах с дни от дома си. Сутрин ме беше страх да се събудя и не исках да го правя. 

Не се къпех седмици наред. В последните дни нямах място по ръцете, където да си бия инжекции. 

Приличах на ходещ мъртвец."


Или пък Иво - метълист с дълга коса и окъсани дънки...

"Преживях дълбоко любовно разочарование. Момичето, което обичах, ме изостави и тръгна с един от най-добрите ми приятели. Болката от това предателство се впи дълбоко в сърцето ми, ставайки моя постоянна спътница. 

Наливах се с алкохол, опитвайки се да я успокоя, но тя беше по-силна от алкохола. Желанието да умра и да изчезна завинаги от този свят ме превземаше все повече и повече. Сякаш Бог не съществуваше, или ако Го имаше, просто беше безразличен към моето страдание. Сякаш злото изцяло бе превзело живота ми, без да ми остави нищо, на което да се надявам. Собственият ми живот вече не значеше нищо за мен, затова реших да прибавя към алкохола още по-силно „лекарство” за болката си – ДРОГА.

Така започна моят 8-годишен танц със смъртта."


И там на дъното на своя живот, Пепи и Иво получават втори шанс.
Някой им казва за безусловната любов на Възкръсналия Исус, който има власт да прощава греховете, да освобождава от зависимости, да изцерява и вдъхва нов живот!


Днес Пепи, Иво и хиляди други са живото свидетелство за чудото на възкресението: 


Един възкръснал Бог, който възкресява всеки който вярва в Него за нов живот и за вечен живот!

"Защото Бог толкова обикна света, че даде Своя единороден Син, за да не погине нито един, който вярва в Него, но да има вечен живот."

Евангелие от Йоан, 3гл. 16ст.


image

Пепи със съпругата си Алисия.
(снимка Иво Орешков)


image

 
Иво със съпругата си Цвети и синът им Денис.
(снимка - личен архив)
image




Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Светли празници, Ани, много доб...
02.04.2010 14:55
Светли празници, Ани, много добрини и любов ти желая!
цитирай
2. анонимен - Страхотен материал. Дано стигне до ...
02.04.2010 18:08
Страхотен материал. Дано стигне до много хора и чрез него Бог да докосне сърцата им, както е направил с Пепи и Иво. И всички ние да празнуваме този светъл празник заедно. Весели празници.
цитирай
3. анонимен - Христос възкръсна, Ани!
02.04.2010 20:56
Христос Воскресе Ани! И е жив, сега и вовеки! Благодаря Му за заместническата смърт на кръста! И тибъди благословена!И работи на нивата Му, както в този момент!
цитирай
4. анонимен - Супер
03.04.2010 09:16
Ани, страхотно си написала това. Благодаря ти. Чудех се какъв поздрав по случай празниците да изпратя на мои приятели и попаднах на твоя пост. Веднаха им го препратих.
Още повече, че почнах да получавам съобщения от рода: Не забравяй, че на Великден и поздрава "Христос возкресе" не се отговаря с "Мерси, подобно".... :)))
Аз пък винаги се чудя защо да не се поздравява: "Христос възкръсна - Наистина възкръсна". Никак не харесвам този остарял изказ. Винаги се чудя на хора, които като почнат да говорят за Бога и странно променят говора си. Дали според тях така изглеждат по-религиозни и духовни?
За мен обаче по-лошото е, че се сещат за Бог два пъти годишно - на Рождество и на Великден.
цитирай
5. eleonoraknyazheva - Да носиш светлина в душата си
04.04.2010 09:40
още много години.:)
Христос воскресе.:)
цитирай
6. ani101 - Благодаря ви! :)
06.04.2010 18:11
Благодаря ви!
:)
цитирай
7. mmmmmmmmm - Поздравления!:)
16.04.2010 10:01
Много силно и точно написано!
Прекрасен ден!:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ani101
Категория: Лични дневници
Прочетен: 494247
Постинги: 99
Коментари: 605
Гласове: 2529
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930