Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2009 18:53 - За България и Кризите
Автор: ani101 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1564 Коментари: 0 Гласове:
0



Предисловие

Просто още разсъждавам върху думите на министър председателят другарят Станишев и президентът другарят Първанов: В България няма криза и няма и да има....
Криза в България е??? Абсурд? Изключено да има. Навсякъде може да има криза, но не и в България....

Цял свят се тресе от икономическата криза, разбираш ли, те ми тръгнали да обясняват че няма криза и не може да има криза в България. И даже се опитват да убеждават и Европейският съюз, че ние сме Островът на съкровищата и е изключено да има при нас криза.... И сега само за няколко седмици по-късно какво се получи. Дойдоха пиратите на Независимият остров и се чудим как да спасяваме островът да не потъне-е-е.

Кога ли ще вземем метлата!?

Но това е друга тема. А сега по темата на образованието:

Бих искал да кажа, че съм много щастлив каква прекрасна образователна система има в България. Толкова много се радвам че нашите деца са привилегировани и щастливи да учат по нея. Такива уникално добри специалисти и зрели индивиди способни да вземат правилни решения ражда тя. Деца със здрави принципи и убеждения. Висок морал и чиста съвест. Свободно мислещи и умеещи да прилагат придобитите знания и умения в своето ежедневие и на работното си място. Говоря както за училищата така и за университетите. Направо съм възхитен. Ние имаме най-доброто образование в света. Ние сме най-умните, най-знаещите и най-можещите.....

Бих искал да кажа тези думи но за съжаление не мога освен ако не съм някой другар. Другарите могат да говорят всичко, да си вярват и да се надяват, че има много балъци които да им повярват.

А сега сериозно по темата.

Тъй като напоследък мисля много върху темата за образованието и съвсем не ми е безразлично какво образование ще получат нашите деца. Следих много пресата по този въпрос, направих разли чни срещи през последните месеци и достигнах до следните изводи:

Фактите такива каквито са:
1. Всички родители без изключение в България са на мнение, че образователната ни система е под всякаква критика. Учебниците са написани по такъв начин, че не просто децата, а самите родители не могат да разберат какво пише в тях.
Извод: Ако родителите не разбират учебниците, как ще разберат децата.
Препоръка: Тези които пишат учебниците и тези които са ги одобрили да отидат на психотест и евентуално ако го издържат да ги направиме експериментално ученици. Гарантирам ви , че ако по някаква случайност са издържали психотеста то в училище няма да издържат и една година.

2. Децата са толкова претоварени от уроци и домашни ,че „работното” им време е много по дълго от това на самите преподаватели и родители.
Извод: Те са преуморени и пренатоварени повече от своите родители и преподаватели.
Справедливо ли е да товарим децата си и да изискваме от тях повече от колкото ние самите бихме издържали? ( „Справедливо „ е щом аз съм издържал, значи и те могат да издържат точка. )

3. Учебниците са пропити с комунизъм и материализъм.
Извод: Целта е да си част от системата. Да мислиш като нея, за да може лесно да си контролиран и управляван.

4. Образованието набляга върху теоритични знания, а не върху тяхното прилагане (практичност и прагматизъм).
Извод: Като свърши училище човек излиза с голяма глава като балон, който само след няколко месеца се е спукал от острието на живота. Тогава човек разбира първо че почти всичко е забравил и второ че и малкото което помни не го ползва и не може да го приложи на практика. Не е случаен факта, че бизнесът в България е крайно недоволен и протестира остро срещу образователната система и търси начини как да я промени в момента.

5. Образованието набляга върху куп ненужни знания задръстващи умовете на децата.
- Какво е станало през 326г.? Отговор: (Ами ти ми кажи?)
- Амебата от кой род и клас е? (Не е от нашия със сигурност?)
- Кои растителни видове влизат в семейство розоцветни и как се размножават те? (Откъде да знам в салатата ми не присъстват, а и по-добре понеже може и да са отровни :) )
- Котангенсът е тригонометрична функция, дефинирана като, ctg x =cos x/sin x , за всяко реално x ≠ k.π, където к е цяло число. Тази точка се изключва от дефиниционната област на котангенса, понеже той е дефиниран като частно и знаменателят не може да бъде равен на нула... (И аз всичко разбрах от това определение и гледам да го прилагам колкото се може по често в ежедневието си и на работното си място. :)

- Колко метра е висок в. Килиманджаро и коя е столицата на Папуа Нова Гвинея. (Ако ме бяхте завели на екскурзия до там сигурно щях да знам.)

- Какаво гласи Третият закон на Нютон? (Ало, аз първия и втория не знам кои са, а ти ме питаш за третия.)

- Кой е седемнадесетият елемент от Менделеевата таблица? Срам и позор ако не го знаеш?
И т.н.

6. Тестовете и контролните са направени специално по такъв начин, че карат децата или да станат зубрачи или преписвачи. Резултатът е, че децата не могат, не знаят как и не им остава времето да вникнат в съдържанието и същината на нещата.
Извод: Само след няколко седмици детето не си спомня нищо от това върху което са го изпитвали. (А и не му и трябва :) - се обажда някой) Защо? Защото за да оцелее трябва или да зазубри или да препише, третият изход е да напусне училище?

7. На системата и трябват зубрачи и преписвачи, защото в противен случай, ако децата не са такива, започват да мислят, да имат свое мнение, различно от общо приетото (извинявам се) - от общо наложеното и стават опасни. Представяте ли си децата даже започват да мислят, да могат и да стават различни.

8. Децата се социализират в училище.
Каква социализация само 50 % пушат, 50 % вземат наркотици, 50 % загубват девствеността си докато станат тинейджъри. Ако си гадняр, неуважителен, неученолюбив, ако псуваш и се държиш просташки ще имаш много приятели иначе че си странният зубър на първият чин до прозорецът в ляво.

9. Преподавателите нямат никакво желание да преподават, а учениците нямат никакво желание да ходят на училище. Защо всичко е скучно, отекчително и сухо.

10. В Конституцията пише, че държават е отговорна за образованието на децата.
Колко мило и загрижено. С други думи колко хитро, подмолно и извратено.

(следва продължение)

(автор Д. Петков)


Тагове:   България,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ani101
Категория: Лични дневници
Прочетен: 491928
Постинги: 99
Коментари: 605
Гласове: 2529
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031